Alla inlägg under mars 2009

Av Katarina - 12 mars 2009 15:31

Någon måste det ju vara,....


som sitter och tänker hårt och intensivt på snööö,... för det vräker ner snö här igen f_n och sk_t säger jag bara. Det här vill inte jag,... jag skulle ju ha fin vår så vi kunde börja åka båt juu.


Så typiskt igår var det jättefint väder här solen riktigt värmde, städade lite på vår lilla tomt i krukor och så,  blev då så inspirerad av solen att jag bara var tvungen att gå ner till blomsteraffärer i backen där vi bor och köpa massor av påskliljor och sätta ut i alla krukor. Det blev ju självklart fint som attan,.... och nu dååå,... dom syns för tusan inte längre under all snööö......:((


Men jag är en obotlig optimist om jag får säga det själv,...... för imorgon lyser det guult på min lilla tomt igen,.....:)) för då har snön smält igen *LER*

(önsketänkande)


Skepp ohoj!!

Av Katarina - 8 mars 2009 13:39

Ordna fotomapparna,...


Ja,a idag har jag börjat att försöka ordna fotomapparna i datorn, en omöjlig uppgift när vi  bara laddat ner bilder från kameran hej vilt. Detta är ett uppdrag jag tröttnar på ganska snabbt... inget tålanod???... jo då,. men det här är tråkigt för det mesta.  Okej lite roligt kan det ändå vara att gå igenom alla foton man hittar ju en hel del man glömt bort eller som man längtat till just nu och speciell idag..... Det är ett riktigt sk_t väder ute snöar, regnar, slaskar, snöar igen,... ja,a ni fattar.... trååkväder.


Alltså jag har hittat två kort som får symbolisera det vi längtar som mest till.... Våren,.. att få lägga i Herr Larson (båten heter så),... att få göra några rundor och hitta nya små smultronställen i skärgården utanför Kungshamn innan alla sommargäster kommer, det blir ju vår första säsong med båten här ute sedan vi flyttade hit.


Bilderna ovan är på Herr Larson på land och ett av våra favoritställen i skärgården utanför Hamburgsund där vi bodde tidigare.


Struntar i fotona en stund,... tills jag får lust igen,.. om ett par år eller så *ler*. Nu ska jag trimma hund istället.... KUUL.


Skepp ohoj

Av Katarina - 7 mars 2009 14:00

Yoffie 1år,......


nää,e det är inte sant... han fyllde 4år den 28 dec-08. Vi fick hem Yoffie i samband med Malmö utställningen för 1år sedan men det känns helt osannolikt, för det har hänt såå mycket på vägen,... det här året han har utveckat såå mycket på alla plan,.... att det känns som han har varit med oss hela hans liv.


Yoffie (har vi hört) har inte haft det så lätt sina första 3 år, vi har därför lovat honom att resterande år ska bara bli dom bästa som går att få. Vi ska inte spara på resurserna vad gäller hans behov för att få de bästa förutsättningar. Då han är lite hämmad i sina bakre rörelser (sviter från sina första år) så började vi redan förra säsongen att simmträna på Aktivhund i Trollhättan (hos Lina Andersson) som gav väldigt bra resultat. Han fick ju faktiskt med sig en hel del resultat förra säsongen, i utställnings ringarna flera CK:n, BIR, 2 CERT, 1CACIB, (tack Chottis, du visar honom så bra).


 Den här säsongen så önskar jag honom det sista CERT:et så han kan bli "svensk champion" för det är han värd min lilla snygga pojke, coolast i världen, lugnet själv men ingen mespropp för det, och såå social på en schnauzers vis.


Så nu i veckan har vi börjat träna hos Lina igen det kommer att bli simning en gång/vecka med efter behandling som massage (bilden) och/eller laserbehandling hela eller delar av kroppen. Laser gör att man effektivt öppnar upp genomströmningen av blod och syre i musklerna, som i sin tur gör det möjligt för hunden att ta ut rörelserna bättre och på ett mer riktigare sätt.


Det som är det bästa med den här träningen är att,....  Yoffie fullständigt ÄLSKAR att simma och Linas efter behandling,...ja,a då somnar han nästan.

Puss på nosen min lilla pojke!!!


Skepp ohoj!!

Av Katarina - 6 mars 2009 22:57

Smögens Havsbad,....

med gästspel av Christian "Sillen" Hellberg årets kock 2001.


Vilken fantastisk kväll det bästa på länge, vi var ett 100-tal som hade samlats för att ta del av denna upplevelse av världsklass. För att rama in allt i en total helhets klimax i gastronomins värld fanns också ett vin paket(ett vin speciellt för varje enskild rätt) som mestadels kom från ett av mina favorit distrikt Alsace i Frankrike...mmmm... 8 rätter 8 vinsorter,..... mycket vin blev det,.... men ooooh sååå gott.


Kvällena Meny:

Välkomst Champagne

*

Ostron "diabio" chili, lardo

  *

Havskräfta "caprpaccio" tapioka, ro

*

Musslor "på burk" äpple, jordärtskocka

 *

Vit sparris "chocroute" sidfläsk

 *

Gödkalvsbräss "krutong" maräng, curry

*

Bergtunga "på walewska vis" Hummer, tryffel

*

Brilliant Savarin "le cub" macadamian, krasse

*

Tom kha gai "ice", vanilj


Det här kommer vi att leva på länge, länge.... "Sillen" har tillsammans med Camilla Läckberg ( båda uppvuxna i Fjällbacka) nyligen utkommit med en kokbok. Självklart fick vi med oss hem en sådan bok  fint signerad så nu har Kjell lovat att lördagsmiddagen blir hämtad ur den kokboken ,....*ASG* det vill jag se först...(förlåt älskling) *mer ASG*  


Skepp ohoj!!


Av Katarina - 4 mars 2009 22:24

Jag blev utmanad av Sussie, här kommer mina svar.....


1. Fyra TV program jag brukar se:

-Mästarnas mästare

- Mentalis         

- Let’s Dance

- Vänner  


2. Fyra saker jag gjorde igår:

- Låste mig ute (sonens lägenhet) när jag packade bilen för att åka hem.

- Kramade Lena hejdå innan jag och Liza lämnade Linköping bakom oss.

- Tok-gossade med Lotta och Yoffie när jag väl var hemma (fyra timmars bilkörning).

- Pussade på mannen som jag inte sett på fyra dagar (love you Kjell).


3. Fyra saker jag längtar till:

- Greklands soliga stränder.

- Sommaren.

- Avels konferens på Nordens Ark nästa helg.

- Smögens Havsbad torsdag 19:00 (7-rätters supé  med mannen).


4. Fyra saker som står på min önskelista:

- Att bli frisk.

- Båt semester i vår vackra skärgård.

– Ny mobiltelefon (kan inte bestämma vilken jag vill ha).

- Soool.


5. Fyra saker jag tycker om att göra:

- Resa.

- Bo på hotell.

- Umgås med familj o vänner.

- Lyssna på bok i solstolen.


6. Fyra saker jag avskyr:

- Avensjuka.

- Krig.

- Stryka.

- Surströmming.


7. Fyra saker jag åt igår:

– Mac Naggets.

- Kexchoklad.

- Kaffe.

- Pizza (Ja,ja,a vet en riktigt skräp dag, jag var ju på resande fot)


8. Fyra Bloggar jag utmanar:

- Chottans

- Kaspelix

- Virvlans

- Lena


Orkar/vågar/har ni tid att anta utmaningen????

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards