Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Lugnt,.....

Av Katarina - 15 februari 2009 00:41

Lugnet har lagt sig,….. Nu har valparna flyttat hemifrån.Jag är så nöjd och lycklig över valparnas nya familjer, är fullständigt övertygad om att dessa mina små bäbisar kommer att få det bara bäst. Tack alla underbara valp köpare och glöm inte att vi finns här om det är något,……


 Attan vad lugnt det blev med ”bara” tre vuxna hundar kvar här hemma. När sista valpen hade lämnat blev det närmast spöklikt,…  Kjell o jag började städa undan allt typ valphagen o dylikt, tvätta, skura golv,….. det var dåå med golvmoppen i högsta hugg svepandes över golvet där valphagen hade stått som det bara slog mig hårt i magen,…. 

Allt rullade bara revy, Alice som valpade, Alice som jätte duktig mamma, Alices doft, Alices fantastiska och kloka blick,……. Tills det bara blev tomt och en enda tanke stannade kvar och bara skreek åt mig

 ” NU STÄDAR DU BORT ALICE FÖR ALLTID”

allt blev genast så vekligt och så sant hon ÄR borta.

 Där satt jag alltså ihopsjunken på golvet kramandes en våt golvmopp och tårarna bara rann som floder, vad kunde jag annat göra än att sörja. 

Visst har vi varit otröstligt lessna för det som hände Alice men vi har nog inte riktigt hunnit sörja henne ordentligt, med allt fokus på valparna och dessas överlevnad kom det nog lite i skym undan.

 Nu ska jag unna mig att göra det,… sörja alltså,.. sedan ska jag ta mig samman och gå vidare med alla ljusa minnen jag har av min kloka lilla flicka. Jag har ju trots allt Alice lite(ganska mycket faktiskt) kvar i Liza som är såå lik sin mamma i såå mycket. Ibland undrar jag om inte Alices själ har flyttat in i Liza, det är nästan ruskigt men på ett trevligt sätt….



 

 
 
Lena

Lena

15 februari 2009 11:06

Men det är väl skönt att man kan låta sig sörja och på nåt sätt så är det ju ett bevis på att hon var älskad och tog stor plats i ditt hjärta. Ja Lilla fislisa hon är en kopia av sin mamma samtidigt som hon har en alldeles egen personlighet och är en unik vovve som kommer ge dig många roliga stunder och ett och annat grått hårstrå.
Hoppas att vi ses snart, kramis

http://www.nogg.se/rallylydnad

 
Sussie

Sussie

15 februari 2009 20:04

Förstår att du inte har haft tid att känna efter, valparna har ju krävt sitt, så då kommer det till slut när det blivit lugnt. Men det är bra! Sörj och var ledsen, så småningom kommer du bara minnas allt gott som Alice förde med sig.
Tänker på dig!
Kram Sussie

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

16 februari 2009 21:15

Hej!

Tänker på dig!

Kram Maria

http://www.kaspelix.com

 
Ingen bild

Birgitta

17 februari 2009 19:23

FY vad det är tragiskt när det händer våra älskade hundar något.Vi bär oxå på en sorg härhemma men får hoppas på några år till att glädjas åt.

 
Yvonne Söder

Yvonne Söder

24 februari 2009 20:21

Ja du, Katarina. Det måste ut! Fast jag valde att ta bort Ellen tog det ett tag innan jag kunde känna att jag sörjde henne. Idag kan jag prata om henne och minnas hennes goda sida och roliga upptåg.
Kramar på Dig från Alunda på Ostkusten.

http://virvlans.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 29 april 2009 15:32

  Här händer inte så mycket för tillfället..... Det är så mycket runt omkring just nu, att jag känner, att jag inte hinner/tycker det är roligt att skriva/ lite stressande också faktiskt,..... så jag kommer att skriva här lite sporadiskt och när and...

Av Katarina - 12 april 2009 22:14

  Dubbelt upp,......   Kan man då säga att det blev i dag, då först, Thally's Bee Blossa "Willma" var här och fick sin först trimning. Det gick jätte bra hon var såå duktig. Husse Peter som sköter pälsvården har gjort ett fantastiskt jobb,..........

Av Katarina - 4 april 2009 15:25

  På 1-års dagen,......   (Thally's Absolute Love "Liza" och Thally's Absolute Kaos "Tassa")   Idag fyller A-kullen (med temat Absolute) 1år..... Tänk vad tiden går och så mycket det har hänt på detta år, både sorg och glädje. Mamma Alice le...

Av Katarina - 3 april 2009 19:30

  Såå fin,.... Tänkte att ni skulle få se lillkillen Macho, före och efter bilder. Puss på dig, du är världens goaste,... okej då,... en av dom goaste då (mina andra hundar protesterade vilt).       Ha en riktigt skön fredagkväll för det ska jag ha. ...

Av Katarina - 2 april 2009 22:59

  Lill killen på besök,..... Så var det då dax igen med ett besök av lillkillen Macho. Vi har ju sådan tur att det kör ihop sig för hans familj,..... då får vi den stora förmånen att ha honom här hos oss och lära känna honom riktigt ordentligt. Nu är...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards